May 10 2016

Björn Falk lämnar ordförandeposten i Ventrafiken, tack för bra arbete!

Björn Falk

Fullmäktige utsåg advokat Anders Persson, som arbetar just som konkursförvaltare, till ny ordförande i Ventrafiken efter Björn Falk som avsagt sig uppdraget. Det är enligt överenskommelsen i treklövern Moderaterna som väljer vem man vill ha på posten. Björn Falk var, och är, bosatt i Landskrona och har varit aktiv M-politiker i Region Skåne. Anders Persson är medlem i Moderaterna i Landskrona men har inga kommunpolitiska uppdrag.
Björn Falk kom till kommunala rederiet Ventrafiken i början av 2014. Han skulle då ta sig an det svårt krisdrabbade rederiet som när det blåste som värst hade ett konkurshot hängande över sig. Under de två år han varit ordförande har Ventrafiken skalat av och sålt ut delar av verksamheten och bolaget är numera hyfsat stabilt.
Vad är det bästa du gjort?
Det bästa är att bolaget nu fokuserar på vad det ska göra och inte ägnar sig åt en massa sidoverksamheter. Det betyder att bolaget blivit bättre på sin huvuduppgift och att det sparar pengar.
Ordförandebytet sker i samband med bolagsstämman 12 maj.
Källa: http://www.hd.se/2016-04-26
Vi önskar all lycka och välgång till Anders Persson/ M

Permanent link to this article: http://landskronamoderaterna.se/bjorn-falk-lamnar-ordforandeposten-i-ventrafiken-tack-for-bra-arbete/