Oct 31 2016

Moderaterna presenterar nya förtroendevalda

Den moderata kommunfullmäktigegruppen i Landskrona har utsett nya förtroendevalda.
Ewa Löfvendahl tillträder rollen som ersättare i Teknik- och servicenämnden och Peder Keiller Alberoth tar, istället för Ewa, plats som ersättare i Fritidsnämnden.

Några ord om personerna:

ewa-lafvendahl
Ewa Löfvendahl Arbetar som medicinsk sekreterare inom Hjärtsjukvården i Lund. Bor i Landskrona sedan 2004 och politiskt aktiv inom Moderaterna sedan 2005. Ewa har en bred erfarenhet från både den moderata partiföreningen och kommunpolitiken. Hon har bland annat suttit i dåvarande Vuxennämnden, i Barn och utbildningsnämnden, varit vice ordförande i Familj & Individ, samt ersättare i Kommunfullmäktige.

nämndeman landskrona

Peder Keiller Alberoth Delägare i Svensk Kassabandsreklam. Som ekonom och entreprenör, född och uppvuxen i Landskrona, har Peder stor erfarenhet från och engagemang i det lokala närings- och föreningslivet. Hans engagemang i Falcons innebandy och Landskrona Affärsnätverk (LAN) är de roller som kanske gjort honom mest synlig på hemmaplan. Peder är idag även ersättare i kommunfullmäktige.

Samtliga moderata företrädare finner du på http://landskronamoderaterna.se

För frågor kontakta: Birgitta Persson (m), kommunalråd 076 – 168 94 88

Permanent link to this article: http://landskronamoderaterna.se/moderaterna-presenterar-nya-fortroendevalda-2/